جزیره دانش

شیمی- زیست- فیزیک- جغرافی- دین و زندگی-ادبیات...

جزیره دانش

شیمی- زیست- فیزیک- جغرافی- دین و زندگی-ادبیات...

نوروز

روز پیمان با خدا

 

علامه مجلسى مى‏گوید: در بعضى از کتب معتبره دیدم که:

 

معلى بن‏خنیس مى‏گوید: روز عیدى خدمت امام صادق(ع) رفتم. پرسید: این روز رامى‏شناسى؟ گفتم: روزى است که عجم آن را بزرگ مى‏شمرند و در آن به یکدیگر هدیه‏مى‏دهند. حضرت فرمود:

 

قسم به بیت عتیق که در مکه است، این نیست مگر به جهت موضوعى قدیمى که براى توتفسیر مى‏کنم ...نوروز، روزى است که خداوند از بندگان پیمان گرفت و آن اولین‏روزى است که خورشید کرد. و بادها وزیدن گرفت، کشتى نوح(ع) بر کوه «جودى‏» قرارگرفت و خداوند کسانى را که از خانه خارج شده بودند، زنده نمود ... و پیامبراسلام(ص) به اصحاب امر فرمود: «با على(ع) به عنوان امارت مؤمنین بیعت کنند...

 

و هیچ روزى نوروز نیست مگر اینکه در آن روز انتظار فرج داریم، زیرا نوروز از روزهاى ما و روزهاى شیعیان ماست، عجم آن را حفظ کرد و شما آن را تضییع نمودید...»

 

احمد بن‏فهد در کتاب مهذب البارع نظیر این روایت را آورده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
آشنای غریبه 2 فروردین 1387 ساعت 09:44 ق.ظ http://parsnarsis.blogsky.com

سلام ... سال نو مبارک
از مطالبی که در وبلاگ قراردادید احساس کردم از دانش آموزان دبیرستانی هستی، اگر تمایل داشته باشید خوشحال میشوم که وبلاگ من با عنوان محیط زیست جهانی را به وبلاگ خود لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد